Obecné podmínky crowdfundingu Divadla Mír

I. Základní ustanovení

1. Tyto obecné podmínky crowdfundingu (dále jen „Obecné podmínky“) vydává 

elieva s.r.o.

IČ: 04804228

se sídlem: Halasova 835/19, Vítkovice, 703 00 Ostrava, společnost zapsaná u Krajského soudu v Ostravě, oddíl C, vložka 65225 

Kontaktní údaje:

info@divadlomir.cz , telefon +420 725 815 333, web  www.divadlomir.cz 

(dále jen „Obdarovaný“)

2. Obecné podmínky upravují výběr darů ve formě finančních prostředků od Přispěvatelů (dále jen „Crowdfunding“), kteří se rozhodli přispět Obdarovanému na výstavbu budovy nové scény Divadla Mír (dále jen „Nová scéna“).

3. Přispěvatelem je každá osoba, která se rozhodla darovat Obdarovanému finanční prostředky v souladu s obecnými podmínkami (dále jen „Přispěvatel“). 

4. Záměrem Obdarovaného je provést Crowdfunding ve dvou vlnách. První vlna se uskuteční přibližně do poloviny roku 2025, během níž bude Obdarovaný zjišťovat odezvu na svůj projekt a zváží možnosti úspěšné realizace výstavby Nové scény. V případě, že záměr Obdarovaného nebude proveditelný, bude s obdrženými dary naloženo v souladu s níže uvedeným postupem.

 

II. Účel crowdfundingu a doba trvání

1. Účelem Crowdfundingu je vybrat finanční částku potřebnou k financování projektu výstavby Nové scény Divadla Mír (dále jen „Záměr“).

2. Cílovou finanční částkou se rozumí taková výše finančních prostředků, která bude společně s dalšími zdroji Obdarovaného dostačovat k realizaci výstavby, a to v minimální výši 100 mil. Kč (dále jen „Cílová částka“). 

3. Vybrané prostředky mohou být použity na úhradu jakéhokoliv z nákladů spojených s pořízením pozemku, realizací výstavby, zejména na stavební práce a materiál, vybavení interiéru budovy, hrazení souvisejících služeb atp. (dále jen „Účel daru“). Obdarovaný je použije podle svého uvážení a aktuálních potřeb, avšak vždy v souladu s Účelem daru.

4. Podrobné informace o záměru výstavby Nové scény, včetně vizualizace , interiéru, časového harmonogramu plánovaného rozpočtu atp. jsou uveřejněny v informační brožuře umístěné na internetových stránkách wwww.divadlomir.cz (dále jen „Web“). 

5. Obdarovaný není povinen Záměr realizovat. Přispěvatelé berou na vědomí, že předpokladem pro realizaci Záměru je zejména zajištění potřebných finančních prostředků, získání všech nezbytných povolení a souhlasů, a další požadavky dle platné legislativy. Pokud Obdarovaný nebude realizovat záměr z odůvodnitelných příčin, tak je Obdarovaný oprávněn odstoupit od uzavřených darovacích smluv a vrátí Přispěvateli obdržené finanční prostředky, a to v přiměřené době. Dárce a Obdarovaný v takovém případě sjednávají, že Dárce není vůči Obdarovanému  oprávněn žádat úrok či jakoukoliv jinou finanční částku krom samotného daru.

6. Obdarovaný bude na Webu uvádět aktuálně vybranou částku, přičemž tento údaj bude pravidelně aktualizovat. Podle svého uvážení bude Obdarovaný na Webu zveřejňovat i průběžné aktuality.

7. V případě, že by Obdarovaný obdržel prostřednictvím crowdfundingu více než je Cílová částka k realizaci Záměru, je Obdarovaný oprávněn použít přebytečné finanční prostředky na další rozvoj Divadla Mír.

 

III. Podmínky poskytování darů 

1. Darování finančních prostředků je možné několika způsoby, přičemž tyto jsou vždy uvedeny na Webu. Přispěvatel je oprávněn poskytnout dar následovně:

a) prostřednictvím Webu a odkazů na něm uvedených, zejména pomocí online platby kartou skrz kliknutí na „donate button“, případně platbou skrz QR kód nebo bezhotovostním převodem na účet uvedený v písm. c) tohoto bodu;

b)  prostřednictvím platební metody PayPal, adresa pro odeslání dobrovolného příspěvku je info@divadlomir.cz. V případě odesílání přes webové stránky musí Přispěvatel navštívit webovou stránku paypal.me/divadlomir.cz;

c) bezhotovostním převodem na bankovní účet Obdarovaného č. 5812114399/0800, vedený u Česká spořitelna, a.s. nebo online platbou kartou nebo prostřednictvím platebního systému PayPal. V případě posílání finančních prostředků ze zahraničí jsou doplňující údaje k bankovnímu účtu IBAN CZ71 0800 0000 0058 1211 4399, BIC (SWIFT) GIBACZPX;

d) v hotovosti do kasičky označené „Nová scéna - crowdfunding“ umístěné v budově Divadla Mír nebo na akci pořádané Obdarovaným. U kasičky bude přítomna Obdarovaným pověřená osoba.

2. U každé varianty darování bude vždy uveden postup poskytnutí daru a forma poděkování Přispěvatelům. 

3. Přispěvatel může darovat Obdarovanému finanční prostředky prostřednictvím tlačítka u jím zvolené možnosti přispění. 

4. Před darováním finanční částky musí Přispěvatel vyplnit kontaktní údaje v minimálním rozsahu uvedeném v příslušném formuláři (zejména jméno, příjmení, e-mail). 

5. Přispěvatel může Obdarovanému poskytnout finanční částku jedním ze způsobů uvedených v bodě 1 tohoto článku bez toho, aniž by si vybral nějakou z nabízených odměn nebo vyplnil formulář s kontaktními údaji, tj. může Obdarovanému finanční prostředky přímo darovat bez dalšího, zejména prostřednictvím platby skrz QR kód umístěný na Webu nebo „donate button“ na online platbu kartou. 

6. V případě, že Obdarovaný neobdrží prostřednictvím crowdfundingu dostatečnou finanční částku, obdržené finanční prostředky postupně vrátí na bankovní účty, ze kterých je obdržel, případně na jiný účet dle domluvy s Přispěvatelem. O případných podmínkách vracení finančních prostředků by byl Přispěvatel informován. Finanční prostředky zaslané prostřednictvím přímého darování dle předchozího bodu bude Přispěvatel vždy vracet na bankovní účet nebo platební kartu, ze které je obdržel. 

7. Příspěvky, které Obdarovaný obdržel v hotovosti je oprávněn si ponechat i v případě nerealizace Záměru. Je však povinen je využít na výdaje související s činností Divadla Mír. Stejně je oprávněn naložit s dalšími dary, které nebude možné vrátit Přispěvateli, např. z důvodu zrušení bankovního účtu, ze kterého byl dar poskytnut a nereagování Přispěvatele na výzvu Obdarovaného, úmrtí Přispěvatele atp.  

 

IV. Poděkování Přispěvatelům

1. Jako poděkování za obdržené finanční prostředky uveřejnění Obdarovaný jmenný seznam s uvedením informací o každém Přispěvateli, který s tím vysloví souhlas a to v rozsahu jméno a příjmení Přispěvatele a případně titul, byl-li Přispěvatelem sdělen a v případě právnické osoby její obchodní firmu (dále jen „Seznam“). Tento Seznam bude veřejně přístupný na interaktivní tabuli v budově nové scény Divadla Mír a webových stránkách Divadla Mír.

2. Udělený souhlas může Přispěvatel kdykoliv odvolat. V takovém případě bude v Seznamu místo údajů o Přispěvateli informace, že tento Přispěvatel si nepřál zveřejnění svých údajů.

3. V případě, že Přispěvatel daruje Obdarovanému finanční prostředky přímým darováním podle čl. III bodu 5. obecných podmínek, bude v Seznamu uveden pouze tehdy, pokud uvede své kontaktní údaje v poznámce pro příjemce, případně je Obdarovanému sdělí jiným způsobem a doloží odeslání finančních prostředků. V opačném případě bude v Seznamu místo údajů o Přispěvateli informace, že tento Přispěvatel si nepřál zveřejnění svých údajů.

 

V. Odměny pro Přispěvatele 

1. Pokud Přispěvatel zvolí nabídku, která je spojená s odměnou, je povinen přispět finanční částku v minimální výši uvedené u této nabídky, aby mu vznikl nárok na odměnu. Tento nárok zaniká v případě, že bude crowdfunding zrušen, vybraná finanční částka shledána nedostatečnou nebo bude Obdarovaným upuštěno od realizace záměru výstavby. 

2. Přispěvatel obdrží po poskytnutí daru dárkový certifikát, který mu bude zaslán na mailovou adresu, jenž uvedl, ve formátu .pdf. Ke každé platbě bude přiřazen unikátní kód objednávky, který bude shodný s číslem objednávky. Tento kód bude unikátním identifikačním údajem, který bude pro každý z obdržených příspěvků jedinečný a bude sloužit k identifikaci při uplatnění odměny. 

3. Konkrétní podmínky pro uplatnění nároku na odměnu jsou uvedeny v Obchodních podmínkách umístěných na webové stránce www.eshop.divadlomir.cz, u konkrétních odměn na Webu a nebo budou, pokud to vyplývá z povahy odměny, sděleny Přispěvateli v přiměřeném čase před možností uplatnění nároku. Většina odměn však budou realizována nejdříve ve druhé polovině roku 2025. 

4. Prokázání nároku na odměnu je možné pouze prostřednictvím unikátního kódu objednávky, který bude Přispěvateli zaslán na email. 

5. Pokud Přispěvatel nevyužije odměnu z důvodu hodných zvláštního zřetele, např. kvůli onemocnění, Obdarovaný mu umožní využít odměnu i v náhradním termínu, je-li to z povahy Odměny možné. 

6. Přispěvatel je oprávněn přenechat jiné osobě unikátní kód k využití nároku na odměnu, která z unikátního kódu vyplývá. 

7. Přispěvatel není oprávněn přenechat jiné osobě unikátní kód za úplatu. V případě, že by tak učinil, nárok na odměnu z za úplatu přenechaného unikátního kódu zaniká. 


VI. Potvrzení o daru 

1. Obdarovaný bude vystavovat potvrzení o daru pro Přispěvatele v průběhu měsíce ledna 2026, případně dříve. V tomto potvrzení bude uvedena výše přijatého daru, účel, na jaký bude dar použit a také datum přijetí daru.

2. Pokud nebude Obdarovaný disponovat všemi potřebnými osobními nebo identifikačními údaji Přispěvatele, vyzve Přispěvatele k jejich doplnění. Přispěvatel, který přispěje formou přímého donátorství a má zájem o vystavení potvrzení o daru, musí uvést v poznámkách pro příjemce kontaktní email, na kterém může Obdarovaný požádat o doplnění údajů. Pokud tak Přispěvatel neučiní, vystaví mu Obdarovaný potvrzení o daru na základě jeho žádosti a prokázání skutečnosti, že daroval Obdarovanému finanční prostředky v jím tvrzené výši.

 

VII. Zpracování osobních údajů 

1. Obdarovaný zpracovává osobní údaje poskytnuté mu Přispěvatelem v souladu se svými Podmínkami ochrany osobních údajů, které jsou dostupné na odkazu https://eshop.divadlomir.cz/podminky-ochrany-osobnich-udaju/. 

2. Obdarovaný zpracovává identifikační údaje Přispěvatele, který je právnickou osobu v rozsahu „obchodní firma nebo název právnické osoby“ a v případě podnikající fyzické osoby „jméno a příjmení osoby“ a případný dovětek, byl-li sdělen za účelem uvedení v Seznamu. 

3. Na zpracování údajů dle předchozího bodu se přiměřeně použijí Podmínky ochrany osobních údajů uvedené v bodě 1 tohoto článku.  

 

VIII. Závěrečná ustanovení 

1. Komunikace mezi Obdarovaným a Přispěvatelem bude primárně probíhat prostřednictvím e-mailové komunikace.

2. Obdarovaný si vyhrazuje právo obecné informace nebo pokyny k využití odměn nebo vracení finančních prostředků uveřejnit na webových stránkách www.divadlomir.cz


Tyto obecné podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne 4. 3. 2025.